Email: info@joqdedana.com       joqdedana App

با اولین ورود به سامانه و تکمیل پروفایل خود

    7 هزار تومان اعتبار رایگان دریافت کنید

معرفی رشته کارشناسی پیوسته علوم آزمایشگاهی?

?نازنين زمانى

دانشجوى داروسازى دانشگاه علوم پزشكى تبريز

این رشته شاخه ای از علوم پزشکی می باشد که مرتبط با آنالیز آزمایشگاهی خون و مایعات مختلف بدن انسان در جهت تشخیص و درمان بیماریها می باشد.
وظیفه اصلی این رشته شناخت علل ایجاد بیماری های مختلف و عوامل ایجاد کننده آنهاست و ابزاری که در تشخیص و درمان بیماری های مختلف به کار میرود تحت عنوان پاراکلینیک است که رشته علوم آزمایشگاهی که یکی از رشته های پیرا پزشکی میباشد از جمله آنهاست.

کارشناسان این رشته بیشتر در ازمایشگاه ها تشخیص طبی حضور داشته و با بیماران بطور مستقیم کمتر سروکار دارند.

دروسی?که کارشناسان این رشته در طول چهار سال تحصیل خود سپری میکنند شامل ۳۱واحد دروس پایه و۶۱واحد دروس اختصاصی و۱۶واحد کارآموزی می باشد.

دروس تخصصی?شامل واحدهای آناتومی ،بیوشیمی ،هورمون شناسی ، هماتولوژی ،بافت شناسی ،آسیب شناسی ،ویروس،قارچ و باکتری شناسی و… میباشد.

طول مدت تحصیل در این رشته چهار سال می باشد که دانشجویان پس از اخذ مدرک کارشناسی می توانند در رشته های بیوتکنولوژی،انگل شناسی،میکروب شناسی،ویروس شناسی،ایمنی شناسی،خون شناسی،بیوشیمی،سم شناسی و… در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند.

اخرین حدود رتبه? مورد نیاز برای پذیرش در این رشته برای داوطلبان منطقه یک درحدود۷-۸هزار و داوطلبان منطقه دو حدود۱۰-۱۱هزار و داوطلبان منطقه سه حدود۹-۱۰هزار میباشد.

آینده شغلی?‍??‍? که در انتظار فارغالتحصیلان این رشته میباشد شامل کار در ازمایشگاه های بالینی بیمارستان ها و مراکز بهداشت و ازمایشگاه های تشخیص طبی و کارخانجات ساخت وسایل آزمایشگاهی و ازمایشگاه های انتقال خون و… میباشد.

وحق تاسیس ازمایشگاه در ایران به فارغالتحصیلان دوره PhD در رشته های پاتولوژی و دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی داده می شود.
https://t.me/joqdedana
#معرفى_رشته_ها
#مشاوره
#انتخاب_رشته
#دپارتمان_تجربى
#علوم_آزمايشگاهى
#جغد_دانا
@joqdedana

0 پاسخ به "معرفی رشته علوم آزمایشگاهی"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright joqdedana.com all rights reserved

منوهای نصب در پنل مدیریت