Email: info@joqdedana.com       joqdedana App

با اولین ورود به سامانه و تکمیل پروفایل خود

    7 هزار تومان اعتبار رایگان دریافت کنید

✅ معرفی رشته مهندسی پزشکی
گردآوری و تحقیق مازیار زمانپور دانشجوی عمران دانشگاه تهران
مسئول #دپارتمان_ریاضی

نام مهندسی پزشکی کاملا دقیق انتخاب شده از آنجا که این رشته پلی میان مهندسی و پزشکی است و لازم است داوطلب اطلاعات تخصصی خوبی از هردو کسب کند. این رشته در گذشته گرایش ارشد مهندسی برق و مکانیک بوده است ولی بیست سالی هست که به صورت مستقل ورودی کارشناسی دارد (البته خیلی از دانشگاه ها مانند شریف و تهران در کارشناسی پذیرش ندارند و تنها انتخاب هایی مانند امیرکبیر و آزاد و پیام نور را دارید. گویا امسال دانشگاه بهشتی هم به پذیرفتگان اضافه شده و برخلاف پارسال دانشگاه تهران ارائه نمیدهد).مهندسی پزشکی از ابتدا گرایش های مختلفی دارد که فعالیت های آینده فارغ التحصیلان نیز تمایز دارد. گرایش های اصلی آن بیوالکتریک (مشابهت های زیادی با مهندسی برق و تولید و خدمات دستگاه های بیمارستانی)، بیومکانیک و بیومتریال (هر دو مشابهت با مکانیک کلاسیک و آشنایی با زیست و بدن – ساخت بافت های مصنوعی و جایگزینی – ایجاد دستگاه های روباتیک جهت جراحی و…) ، بالینی (ارتباط با مسائل بهداشتی و بهینه سازی و مشاوره پزشکان – فعالیت در کارخانه تولید لوازم یکبار مصرف پزشکی و…) و مهندسی ورزش است. از آنجا که رشته مهندسی پزشکی در ایران تقریبا نوپا است با پیشرفت تکنولوژی درمانی و نیاز مبرم به آن، در صورت داشتن مهارت کافی می توانید از موفق ترین مهندسین باشيد. در رابطه با آینده کاری در ایران نیز زمزمه هایی بر عدم تولید دستگاه های بیمارستانی به گوش می خورد اما این حرف کاملا درست نیست. چرا همانطورکه گفته شد زمینه های کاری متنوعی برای این رشته متصور است.
دروس دانشگاهی نیز بسته به گرایش مشابهت های زیادی با برق و مکانیک دارد و از این جهت نیاز به ریاضیات و تحلیل خوب دارید. جدای این مطالب برای موفقیت در مهندسی پزشکی آشنایی با نرم افزار های تخصصی و زبان انگلیسی (به علت نوپا بودن در ایران) اهمیت زیادی دارد.
مهندسی پزشکی از کنکور ریاضی قابل پذیرش است و انتخاب گرایش بسته به مهارت ها و خواسته هایتان دارد. بیومتریال برای اپلای بهتر است و برای بازار کار و تخصص بیوالکتریک (البته نسبتا سخت تر هم هست)
برای قبولی در دانشگاه تهران رتبه کشوری حدود زیر ۳۰۰۰ و امیرکبیر نیز ۴۰۰۰ پیش بینی می شود…

#انتخاب_رشته #معرفی_رشته_ها
#مشاوره #کنکور_۹۷
#مهندسی_پزشکی
#دپارتمان_ریاضی
https://t.me/joqdedana

0 پاسخ به "معرفی رشته مهندسی پزشکی"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright joqdedana.com all rights reserved

منوهای نصب در پنل مدیریت