Email: info@joqdedana.com       joqdedana App

با اولین ورود به سامانه و تکمیل پروفایل خود

    7 هزار تومان اعتبار رایگان دریافت کنید

✅ معرفی رشته – #مهندسی_عمران ?????
مازیار زمانپور مهندسی عمران دانشگاه تهران

 

مهندسی عمران از پر دانشجو ترین رشته های ریاضی است و طبیعتا فارغ التحصیل زیاد! البته بازار کار نسبتا خوب و گسترده ای رو داره که همه جور علایق رو شامل میشه : ساختمان و راه و پل گرفته تا محیط زیست و مدیریتی (همه اینها در دو بخش اجرایی و محاسباتی بسته به توانایی های فردی کاری. خیلی از امور اجرایی و در ارتباط مستقیم با محیط هستند). فعالیت عمرانی هم میتونه به استخدام دولتی، شرکت خصوصی یا کار مستقل خودتون در صورت کسب تجربه بینجامه(لازم به ذکره عمران برخلاف رشته هایی مثل نرم افزار و برق که خیلی از کارها فردی ان بیشتر متکی به جمع و اقتصاد کشور هست) و مثل اکثر رشته ها در صورت تخصص بالا درآمد فوق العاده داره. اینکه میگن نیاز به سرمایه هست یا اینکه عمرانی تو اطرافیان باشه همیشه درست نیست اما در موارد زیادی کار راحت میشه. و البته در حال حاضر متاسفانه آموزه های دانشگاه برای کار کافی نیستند و باید در حین تحصیل یا بعد از اون برای یادگیری مشغول به کارآموزی بشید(ممکنه اوایل حقوقی هم دریافت نکنید اما با ماهر شدن اوضاع تغییر می کنه). این رشته در کارشناسی گرایش خاصی نداره و در ارشد به سازه،خاک،مدیریت ساخت، آب و فاضلاب، ترابری و حمل و نقل، محیط زیست و زلزله … تقسیم میشه که برخی شاخه ها تازه درحال پیشرفته. ? دروس دانشگاهی در ابتدا بسیار شبیه به رشته مکانیک هستند(البته در کل عمران ساده تر از برق و مکانیک هستش) و کم کم به سمت درسهای تخصصی و حالت های ساکن اجسام حرکت می کنند (تحلیل سازه ها و آشنایی با فولاد و بتن و…). عمران از نرم افزارهای بسیاری برای محاسبه یا شبیه سازی استفاده می کنه که برخی هاشون رو باید خارج از دانشگاه آموزش ببینید. دانشگاه های پیشرو هم تهران (تا رتبه کشوری حدود ۱۱۰۰)، علم و صنعت(تا ۲۶۰۰ بسته به منطقه) ، شریف(تا ۷۰۰) و امیرکبیر هستند. ?
اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور هم دارید در صورت شرایط مناسب دانشگاه و نمرات خیلی اوضاع مناسبه و مخصوصا برای دکترا میشه بهش امیدوار بود. ?
در آخر این رشته به کسانی توصیه میشه که علاقه به خلق بناهای عظیم و توان حل مساله بالا و درک نسبتا خوب هندسی دارند. در عمران بیشتر به محاسبه و شرایط اصلی ساخت توجه میشه و بخش هنری و جزئیات آن (مخصوصا در ساختمان ها) بیشتر به معماری مربوط هست (اگر به هنر علاقه دارید و از محاسبه و ریاضی فراری اید پیشنهاد می کنم معماری را مدنظر بگیرید.).
محدودیتی در کار خانم ها هم وجود نداره و در صورت علاقه به عمران میتونید چه در بخش اجرایی و چه در بخش محاسباتی (در دفاتر) فعالیت کنید.
جالبه بدونید در چند سال اخیر عمران بیشترین بودجه را در فعالیت های اقتصادی کشور دارد. ?
❌? و در آخر هم حتما انتخاب را بر اساس علاقه و تحقیق انتخاب کنید که خدایی ناکرده مانند بعضی ها که صرفا بر اساس دانشگاه و اسم رشته انتخابشان را کرده اند ناچار به تغییر رشته نشید… ✋️

 

#انتخاب_رشته #معرفی_رشته_ها
#مشاوره #کنکور_۹۷
#مهندسی_عمران
#دپارتمان_ریاضی

0 پاسخ به "معرفی رشته مهندسی عمران"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright joqdedana.com all rights reserved

منوهای نصب در پنل مدیریت