Email: info@joqdedana.com       joqdedana App

با اولین ورود به سامانه و تکمیل پروفایل خود

    7 هزار تومان اعتبار رایگان دریافت کنید

معرفی رشته ی #مهندسی_صنایع

?پرنیان طباطبایی، کارشناسی مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان
گروه آموزشی جغد دانا

? رایج ترین تعریفی که از مهندسی صنایع شنیده می شود “مشاور مدیر” است. به این معنی که هر نوع تصمیم گیری در هر نوع سازمانی، نیاز به یک سری بررسی های اولیه دارد. بررسی هایی مانند در نظر گرفتن منابع مالی، سود و زیان، تخمین نیروی انسانی فعال، ارزیابی زمان مورد نیاز برای راه اندازی یا ادامه ی یک فعالیت و … .
یک مهندس صنایع بنابر حوزه ی فعالیتی که برگزیده است، باید بتواند هر نوع مشاوره ای را قبل از تصمیم گیری های مدیر یا در حین پیش رفتن فعالیت و حتی بعد از آن ارائه بدهد. حوزه هایی که برای یک مهندس صنایع جای فعالیت دارند میتوانند از میان ارزیابی کار و زمان قبل از شروع یک پروژه، بررسی عوامل اقتصادی و سود و زیان، کنترل کیفیت، زمان سنجی، بررسی عوامل دخیل در عملکرد نیروی انسانی و … باشند.
? یک عبارت دیگر که احتمالا به گوش شما خورده باشد، “مهندسی شیک” است. علت این دیدگاه، باور جامعه نسبت به مهندسان صنایع است. با وجود اینکه برای یک مهندس صنایع امکان فعالیت های کارگاهی با ماشین و دستگاه نیز هست (مهندسان صنایع در دوره ی کارشناسی حداقل دو واحد کارگاه عملی کار با فلزات و ماشین آلات را می گذرانند)، اما اکثر این مهندسان فعالیت در حوزه های مدیریتی را به دلیل جو بهتر و تمیزتر، متوسط درآمد بالاتر و شان اجتماعی بهتر انتخاب می کنند. همین باعث شده که تصور اصلی از یک مهندس صنایع، که چندان هم اشتباه نیست، در واقع یک مدیر باشد تا یک مهندس.
? شاخه ی دیگری که به ویژه اخیرا بسیار به آن اهمیت داده می شود، کارآفرینی است. با توجه به اینکه نیاز به ایجاد اشتغال در زمان حاضر بسیار احساس می شود، اکثر دانشگاه ها به تربیت مهندسان صنایعی می پردازند که آشنا با اصول کارآفرینی باشند و توانایی راه اندازی کسب و کار های بزرگ یا کوچک را پیدا کنند.
? پس از گذراندن دوره ی لیسانس، با توجه به اینکه مهندسی صنایع عمومیت زیادی دارد (این مهندسان در دوره ی کارشناسی واحدهای متنوعی را پاس می کنند که بسیاری از آنها واحدهای پایه ی مهندسی های دیگر هستند، مثل: مبانی مهندسی برق، علم مواد، مبانی کامپیوتر، مقاومت مصالح، نقشه کشی صنعتی و …)، محدودیت چندانی در انتخاب رشته برای کارشناسی ارشد وجود نخواهد داشت. مهندسان این رشته میتوانند دوره ی کارشناسی ارشد خود را در همین رشته ادامه دهند یا رشته هایی مثل مدیریت بازرگانی، MBA، اقتصاد و دیگر رشته های مربوط را انتخاب کنند.

#معرفی_رشته_ها
#مشاوره
#مهندسی_صنایع
#جغد_دانا #گروه_آموزشی_جغد_دانا
#کنکور_سراسری۹۷
#دپارتمان_ریاضی
#انتخاب_رشته
https://t.me/joqdedana

0 پاسخ به "معرفی رشته مهندسی صنایع 2"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright joqdedana.com all rights reserved

منوهای نصب در پنل مدیریت