Email: info@joqdedana.com       joqdedana App

با اولین ورود به سامانه و تکمیل پروفایل خود

    7 هزار تومان اعتبار رایگان دریافت کنید

✅ معرفی رشته‌ – #مهندسی_مواد
سید سینا موسوی دانشجوی مهندسی مواد دانشگاه علم و صنعت

مهندسی مواد شاخه ای از علوم مهندسی است که به طور مشخص با شناخت و کاربرد مواد فلزی یا سرامیکی سر و کار دارد. همچنین پلی میان دروس علوم پایه مانند فیزیک و ریاضی ، و سایر رشته‌های مهندسی می‌باشد. بنابرین این رشته را می‌توان به گونه‌ای مادر تمامی رشته‌ها نامید. به طور کلی ارتباط و نیاز سایر رشته‌های مهندسی به رشته‌ی مهندسی مواد بسیار زیاد است.
برای مثال در صنعت برای ساخت یک قطعه‌ی مکانیکی علاوه بر مهندس مکانیک، نیاز به یک مهندس مواد به ضرورت احساس می‌شود تا با به‌کار‌گیری ماده‌ی مناسب در آن قطعه، کار آن را بهبود ببخشد و به خواص آن کمک کند.
بازار کار مهندسی مواد در ایران بسیار مطلوب است و یک مهندس مواد در هر شرکت و کارخانه‌ای که به گونه‌ای با فلز سر و کار دارد، فرصت شغلی خوبی را دارد. همچنین یک مهندس مواد می‌تواند با تحقیق و آزمایش به مواد جدید تری با خواص بهبودیافته تر برسد و آن را به مرحله‌ی تولید انبوه برساند. بنابرین این رشته فرصت ها‌ی شغلی بسیار مناسبی را چه در داخل کشور و چه در خارج کشور فراهم خواهد کرد.
این رشته دارای دروس آزمایشگاهی زیاد می‌باشد و برای علاقه‌مندان به تحقیق و پژوهش بسیار ایده‌آل است.
در ایران همه‌ی دانشگاه‌های فنی مهندسی، در رشته‌ی مهندسی مواد دانشجو می‌پذیرنند. برخی از دانشگاه‌ها در همان ابتدا دانشجویان را گرایش بندی میکنند. این گرایشات شامل شاخه‌ی متالورژی مواد، گرایش سرامیک و همچنین گرایش استخراجی می‌باشد.
بهترین دانشگاه های ایران در این رشته به ترتیب رتبه‌ی علمی آن ها دانشگاه شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه علم‌وصنعت می‌باشد که تا رتبه حدودی ۲۳۰۰ منطقه یک، ۱۷۰۰ منطقه دو و ۹۰۰ منطقه سه می توان امید به قبولی داشت.

#انتخاب_رشته #معرفی_رشته_ها
#مشاوره #کنکور_۹۷
#مهندسی_مواد
#دپارتمان_ریاضی
#جغد_دانا #گروه_آموزشی_جغد_دانا
#کنکور_سراسری۹۷

https://t.me/joqdedana

0 پاسخ به "معرفی رشته‌ مهندسی مواد"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright joqdedana.com all rights reserved

منوهای نصب در پنل مدیریت